Strateški pogled na Sepang

0

Prejšnji teden nam je Pirelli posredoval izbore gum, ki jih bodo ekipe uporabile na VN Malezije. Preden se spustimo v podrobno analizo posamičnih izborov, menim, da je potrebno poudariti nekaj, morda malce obrobnih zadev, ki pa so lahko še kako pomembne. V Maleziji bodo uporabili gume trdot Supersoft, Soft in Medium. Enake trdote bodo na razpolago tudi na prihajajočih dirkah na Japonskem in v Braziliji in so bile bile v uporabi recimo na Madžarskem in Italiji (med drugim). Iz predhodno videnega lahko mirno rečem, da je Mercedes izjemno dober na trši mešanici (posebej Soft, kar smo videli tako na Madžarskem, kot v Belgiji), medtem ko je Ferrari močnejši na mehkejši mešanici, a Ultrasoft gum v Sepangu ne bo. Torej ni samo ustreznost proge na bolid pokazatelj  prednosti, temveč tudi razpoložljiva mešanica gume. Kaj to pomeni poenostavljeno? Vsaka guma ima določeno okno temperature, kjer deluje optimalno. Trša kot je, bolj je vzdržljiva, a jo je potrebno bolj “pritisniti” ob asfalt, da doseže pravo temperaturo. Toda, da se razumemo, preveč je prav tako škodljivo, kot premalo.

 

Zanimivo je dejstvo, da so v vodilni ekipi Mercedes med voznikom napravili različno izbiro. Najverjetneje  bo vsak izmed obeh voznikov poizkusil v istem času (ob enakih pogojih) različno trdoto gume in bodo kasneje odločili katera varianta je boljša. Če ste pogledali na spisek, ki ga je objavil Pirelli boste opazili, da imata oba voznika Mercedesa sedem kompletov Supersoft, a ima Hamilton en komplet Medium in pet Soft, medtem ko ima Bottas dva Medium in štiri Soft. Možno je, da bo Bottas preizkusil čase in obrabo na Medium gumi, medtem ko bo Hamilton poizkusil na Soft. Seveda je Soft bolj učinkovita izbira, ampak izgleda, da pri Mercedesu ne bodo nič prepustili naključju.

Pri Ferrariju sta se oba voznika odločila enako, devet kompletov Supersoft, tri Soft in en Medium, Kar je identično izbiri Verstappna pri Red Bullu. Gre za agresivno izbiro, ki je usmerjena predvsem na kvalifikacije, mogoče postanek več. Se pa vidi, da skušajo tehnični zaostanek (ta, mislim, da je očiten), nadomestiti z mehkejšo mešanico gume, in skušati tako priti pred nasprotnika.

Daniel Ricciardo je izbral en komplet Supersoft manj in en Soft več, kot njegov moštveni kolega in je nekje vmes med izborom Mercedesa in Ferrarija. Glede na na njegovo učinkovitost med dirko in občutek za pnevmatike se mi zdi preudarna rešitev, predvsem ob dejstvu, da je lani tu zmagal.

Izbor gum pri Haasu in Sauberju je enak Mercedesu, kar je zanimivo. Glede na to, da sta to ekipi, katerih bolidi niso najhitrejši. Verjetno razmišljajo o strategiji s postankom manj. Ker bolid ni hiter, je potrebno čas pridobiti, ko drugi stojijo v boksih.

Izbor Ricciarda imata tako oba Tora Rossa, kot Force Indii. Glede na dosedanje rezultate Force Indie je v optiki Riccarda ta izbor zanimiv, kajti lahko trdim, da bi moral na papirju biti učinkovit.

Ferrarijev in Verstappnov izbor ima tudi Renault, kar potrjuje tezo o agresivni strategiji, biti hiter na progi. Mogoče z bolidom nekoliko počasnejšim na en krog, a generalno mogoče zmagovalnim.

Na koncu, McLaren in Williams. Hitrost obeh ekip je znano nizka (Williams ima med vsemi najkrajšo medosno razdaljo). Njihov izbor gum je še bolj ekstremen, deset Supersoft, dve Soft in ena Medium.

Koliko bo postankov? Predvidevam, da eden ali dva (glede na prejšnje leto in zmanjševanje postankov letos), a ob suhem vremenu in brez varnostnega avtomobila ali virtualnega varnostnega avtomobila. Glede na izbor, vidimo da Mercedes nadaljuje po ustaljenem vzorcu in jih zanima le zmaga, lahko tudi s postankom manj, Ferrarija in Verstappen pa jih bojo poizkusili prehiteti na progi in/ali prehiteti na kvalifikacijah. Ricciardo pa bo na svojo priložnost modro počakal, kot je to letos že napravil. Seveda, to so moja predvidevanja, če se kdo ne strinja ali pa ima boljšo interpretacijo, naj jo predstavi, z veseljem jo bomo skupaj predebatirali.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje