Hermann Tilke je nemški inženir in absolutni monopolist pri projektiranju dirkališč Formule 1 v 21. stoletju. Priznam, nisem ravno oboževalec njegovih stvaritev. Po mojem mnenju je večina njih zasnovana šablonsko, celo nekoliko sterilno. Mislim, da le redko kdo pogreša dirke v Valenciji, Yeongamu ali New Delhiju. Sepang je drugačna zgodba. Steza z odlično konfiguracijo in veliko verjetnostjo monsunskih nalivov nam je vselej postregla z zanimivimi dirkami. Kljub temu pa bomo letos bržkone zadnjič videli VN Malezije in priznam, da jo bom pogrešal.
V koledarju za prihodnjo sezono namreč Sepanga več ni. Organizatorji in vodstvo F1 so dosegli sporazumno prekinitev pogodbe, bojda zaradi previsokih stroškov organizacije in premalo prodanih vstopnic. Dejstvo pa je, da bi malezijska dirka dolgoročno v vsakem primeru težko tekmovala z neomejenimi proračuni bogatih držav in šejkov, ki v vrsti čakajo na organizacijo F1 dirk.
A steza v bližini Kuala Lumpurja ima, vsaj kar se mene tiče odlično zasnovo. Po dolgi startno-ciljni ravnini dirkače pričaka močno zaviranje v kombinacijo izjemno počasnih ovinkov. Sekcija, ki je za dirkače vselej predstavljala velik izziv. Drugi sektor je sestavljen iz številnih hitrih ovinkov, kjer si dirkači nikakor ne smejo privoščiti napake, saj je izguba časa velika. Tekočo sekcijo ovinkov nato preseka močno zaviranje v ovinek št. 9, kjer se dirkači povzpnejo v klanec do ovinka št 10. Tretji sektor sestavlja serija srednje hitrih ovinkov z izredno zahrbtnim zaviranjem v 14. ovinek, kjer je potrebno imeti dober izhod v skoraj kilometer dolgo vzporedno ravnino.
Dirkališče v Maleziji je pisalo že številne izjemne zgodbe. V Sepangu se je po poškodbi leta 1999 šampionsko vrnil Michael Schumacher, ko je v kvalifikacijah s sekundo prednosti odpihnil konkurenco. V sezoni 2003 je na VN Malezije prvo zmago v karieri slavil Kimi Raikkonen, leta 2009 pa je slavil Jenson Button s polovičnim izkupičkom po vesoljnem potopu in prekinitvi dirke. Da sploh ne omenjamo številnih neverjetnih dvobojev, ki smo jim bili priča v slabih dveh desetletjih dirkanja na tej stezi.
Dolga leta je to bila druga dirka na koledarju in dirka, ki je po netipičnem uvodu v Avstraliji začrtala smernice in razvoj prvenstva. Letos obstaja možnost, da bo to dirka, ki bo dokončno odločila prvenstvo. VN Malezije, zadnjič.
Matej Plešej @F1.si
@matejf1-si