Prevara singapurske noči

Ko omenimo Singapur ne moremo mimo dogodkov, ki so se zgodili leta 2008. Da Flavio Briatore nikoli ni igral po pravilih, je znano vsem. Da pri tem ni bil preveč spreten tudi, saj so ga mnogokrat pri tem ujeli, a kdo ve, kolikokrat nas je Flavio peljal žejne čez vodo.

Družina Bennetton se je umaknila iz Formule ena, toda Flavio je obdržal svoj vodilni položaj v mštvu, ki je sicer po novem nosilo ime Renault, a šlo je v bistvu za isto ekipo. Za ekipo sta vozila Mclarnov prebežnik in povratnik Fernando Alonso in slavno ime Nelson Piquet jr. Da malce bolje razumemo zadeve, med Flaviem in Nelsonom sr. (očetom zgoraj omenjenega in trikratnim svetovnim prvakom) so obstajale tesne vezi, ko je slednji vozil  za takratni Benetton in dosegel tri zmage.

Za kaj je v bistvu šlo? Proga v Singapurju je specifična in izguba časa skozi bokse je cca 26/28 sekund brez menjave. Spomnimo pa se, da so takrat so med postankom še dolivali gorivo. Torej če voznik odide v bokse na postanek pred ostalimi vozniki, pride pride nazaj na stezo in isti trenutek “slučajno” pride  do dogodka, ki zahteva varnostni avto na progi. Kaj se bo zgodilo? Vsi bolidi pred našim junakom bodo odšli v bokse na postanek ( ker se pač izplača, saj bolidi vozijo bistveno počasneje kot v dirki) in po pravilniku bo naš junak bolid po bolidu, postanek po postanku prišel na prvo mesto takoj za varnostnim avtomobilom. Premeteno, mar ne? Edina težava je namreč, kako izbrati trenutek vhoda našega junaka v bokse,  tik preden bo varnostni avto prišel na stezo.

Preberite tudi  Hamilton: Veliko Ferrarijevih navijačev bi me rado videlo v rdečem bolidu

Kdaj gre torej varnostni avtomobil na progo? Ponavadi ob nesreči. Toda, ekipa ima dva voznika. Se vam zdi to ideja za drugorazredni akcijski film nekje iz sedemdesetih? Meni tudi, a na žalost govorimo o resničnosti. Fernando Alonso gre na dirki v dvanajstem krogu v bokse in le dva kroga kasneje se Nelson Piquet jr. zaleti v zid, na progo pa zapelje varnostni avtomobil. Nekaj voznikom uspe v bokse preden se ti zaprejo, nekaj jih je kaznovanih kmalu po tem.  Alonso prevzame vodstvo v 34. krogu, izkoristi hitrost taktike dveh postankov in zmaga. Filmsko, zares filmsko.

A filma še ni konec. Nelson jr. razen priimka in poslušnosti ni imel kakšnih posebnih kvalitet. A Flavio, kot vsi zli junaki v drugorazrednih akcijskih filmih iz sedemdesetih je ohol in mnogo preveč zaverovan vase. Brazilca odpusti sredi naslednje sezone, a oče in sin spregovorita. Škandal, proces FIA, Flavieva doživljenjska izključitev iz sveta F1 (kar je bilo kasneje preklicano) in konec Briatorejevega vodenja ekip.

To ni pomagalo Massi, ki je izgubil prvenstvo za nekaj točk. Pa tudi Fernanda Alonsa se ni nič dotaknilo. Dokazov o njegovi krivdi ni bilo, toda na koncu je zmagal, mar ne?

Veste kaj pa mene osebno pri vsem tem najbolj moti? Seveda je vsakomur jasno, da sem do kršitev tehničnega pravilnika bistveno bolj toleranten, kot do kršitev športnega pravilnika. A osebno mi danes najslabši okus v ustih pusti, ko predvsem italijanski novinarji podložno stopijo do Flavia Briatoreja in ga prosijo za intervju. Ta še zmeraj oholo in domišljavo izraža svoje mnenje, kakor da ga niso že mnogokrat zasačili s prsti v marmeladi, kot majhnega zavaljenega prepotentnega dečka.

Preberite tudi  Začetki Formule 1 - 1. del

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja