Odgovornost vodje

0

V Formuli ena je horizontalna mobilnost nekaj vsakdanjega. Tako vozniki, kot tehnično osebje od projektantov, do inženirjev redno menjajo barvo oblačil in mesto v boksih. Nič novega in nič presenetljivega. Vsem je normalno dejstvo, da imajo dobre ekipe možnost privabiti v svojo sredino tiste najboljše, ki so se z iznajdljivostjo in genialnostjo dokazali v ekipah z nižjim renomejem.

In verjetno ni treba posebej poudarjati, kako so nekatera ključna mesta ponavadi zaupana napačnim ljudem. Spomnimo se samo Sama Michaela, ali Pata Frya. Ne trdim, da so bili slabi inženirji. Bili so le napačni ljudje na napačnem mestu. A to ni njihova krivda, temveč krivda njihovih nadrejenih, ki so te odločitve tudi sprejeli ( za neuspeh so plačali le prvi….). Pisal sem že, da je dosti odvisno tudi od samega načina dela v določeni ekipi, pritiskov tako nadrejenih, kot javnosti itd. Opisana sta bila tako primera Alda Coste ,kot Jamesa Allisona, kki nista bila dovolj dobra za določeno ekipo (Ferrari) in sta enkratna v drugi (Mercedes) po tem ko sta bila iz prve odslovljena, niti ne na preveč lep način. Zaupanje, ki ga imajo lastniki ekip v profil vodstva kot sta Cyril Abiteboul ali Eric Boullier, mi je neznanka, ker sam vidim več težav, kot realnih rešitev.

James Allison je hitro zapustil Maranello in Sergia Marchionnea.

Vsakemu, ki bere moje sestavke je lahko jasno, da sem do Ferrarija pogosto kritičen. Pa ne iz kakšne osebne zamere ali mogoče ljubosumja. Kritičen sem zato, ker opažam, da določene stvari niso na mestu. V ekipi, ki se ima za najboljšo, ker je v tem športu od vsega začetka in je posledično tudi najuspešnejša je drža biti najboljši le zaradi barve srajce ali bolida nedopustno. Ne toliko zaradi njih samih, ampak zaradi trume sledilcev, ki slepo sledijo in verjamejo vsem obljubam. Tifosi imajo rosne oči, ko mimo zapelje nekaj rdečega in jim srce mnogokrat zamegli razum. Ne bom se ponavljal okrog že mnogokrat napisanih dejstev. Naj prebere vsak sam, kogar to zanima. Gledal bom v prihodnost.

Mogoče je bila v zadnjem času novica, da je s Torrom Rossom pogodbo podaljšal James Key nekako v drugem planu, če jo je kdo sploh zasledil. A gre za prvovrstni element, ki v strukturi poleg Adriana Neweya in Christana Hornerja v bistvu ne more napredovati.  Seveda  ima vsak vodilni pravico imeti svojo politiko vodenja in pridobivanja kadrov, a žal se je v zgodovini pokazalo, da je preveč ohola drža, prevelika zaverovanost vase in v preteklost, vodi le v spiralo slabih rezultatov. Tako pri Williamsu (o tem sem pisal), kot pri sedanjem odnosu med ekipo McLaren in Hondo, a so primeri tudi drugod. Tudi sam Sebastian Vettel je dolžan svojo prvo zmago nekomu, ki je bil celo inžeinir Ayrtona Senne ( med drugim) in nato vodilni v Ferrariju, dokler ni bilo potrebno narediti prostora Rossu Brownu.  Govorim o Giorgiu Ascanelliju, ki je svoje blede predstave pri STR nato tudi plačal z odstopom.

James Key je eden najbolj nadarjenih inženirjev v F1

Poglejmo pa, koga imamo danes na “pitwallu” pri Rdečih. O Binottu in Arrivabeneju ne bom, a zanimivo je, da je glavni inženir Jock Clear. No, nič napačnega, le dejstvo, da je bil celotno kariero inženir znanih voznikov, nenazadnje Lewisa Hamiltona (in kljub zmagam so mu pustili kar tako odditi). Kljub dolgi karieri in enkratnih ekipah dosedaj nikoli ni zasedel vodilnega položaja. V zadnjih sezonah sta konkurenčna Red Bull in AMG Mercedes kadrovsko pač pred Scuderio.

Pat Fry in Nikolas Tombazis sta bila grešna kozla za neuspehe Ferrarija, ko Alonsu ni uspelo osvojiti naslova

Nismo vsi za vse in vsakdo razmišlja drugače, a zanima me kdo bo odgovarjal ob morebitnem neuspehu in na koga se bo obrnil prst tistega, ki je vse to zakuhal s svojimi odločitvami. In, ker je enostavno biti pameten za nazaj si kdaj pa kdaj drznem biti pameten za naprej. Ali pa vsaj poizkušam.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje