
Po vikendu v Singapurju so bili časopisi, spletni in tiskani, polni člankov o koncu prvenstva, o zapravljeni možnosti itd. Vzemimo si tri minute časa in poglejmo kakšna so dejstva, oziroma kakšne so v teoriji možnosti akterjev, da vidimo kaj lahko realno pričakujemo do konca tega prvenstva.
Najprej poglejmo situacijo po VN Singapurja. V prvenstvu konstruktorjev ima Mercedes 475 točk, Ferrari 373, razlika je 102 točke. Med vozniki je situacija naslednja: Hamilton 263, Vettel 235, Bottas 212. Razlika med prvim in drugim je 28 točk, med drugim in tretjim 23 točk. Seveda, najenostavneje je reči: “Enkrat odstopi Hamilton, Vettel zmaga in je samo še tri točke zadaj. Sam sem mnenja, da nekomu želeti odstop je nekaj najbolj podlega v športu. Vedeti pa moramo tudi naslednje, če Hamilton slučajno odstopi, mora po tej teoriji Vettel to dirko zmagati.
Ampak ne bom o temu. Verjamem, da vsi poznate točkovni sistem, ampak sedaj si ga bomo ogledali z malce drugačnega zornega kota. Poglejmo razliko točk med različnimi mesti na lestvici. Med prvim in drugim mestom jih je 7, drugim in tretjim 3, tretjim in četrtim 3, nato 2, 2, 2, 2 in na koncu ena. Sedaj, če naslednje štiri dirke zmaga Vettel in je Hamilton zmeraj drugi bosta dve dirki pred koncem izenačena. Letos je Vetttel dobil štiri dirke. Menim, da je bistveno lažje Hamiltonu biti štirikrat drugi, kot pa Vettlu štirikrat zaporedoma zmagati. Pa sploh gledam na konfiguracijo prog. V konstruktorskem seštevku pa bi morala Ferrarija v vsaki dirki do konca sezone vsako dirko pridobiti 17 točk več, da bi se izenačila s srebrnimi puščicami. V kolikor Mercedes ali Hamilton prideta samo enkrat pred Scuderio pa se račun spremeni v še večjo misijo nemogoče. Zavedati se moramo, da je res še šestkrat na razpolago 25 točk, ampak tudi 18, 15, 12 in tako naprej.
Napovedovali smo, da bosta dirki v Singapurju in Maleziji ključni za letošnje prvenstvo in ,če vsak vzame v roke list papirja in malce preveri moje številke bo opazil matematiko, ki stoji za tem. Izjemno pomembno bo krasti točke. Veliko vlogo bosta imela oba druga voznika, ki se bosta morala uvrstiti med svojega “vodjo” in nasprotnika (razlika med prvim in tretjim je deset točk) in tako bistveno pripomogla k osvojitvi naslova. Seveda sta tukaj še oba dirkača Red Bulla, ki bosta zagotovo še mešala štrene. Ne samo, da imata oba s to sezono še neporavnane račune, izgubiti nimata kaj, lahko pa veliko pridobita. Nenazadnje sta lahko tudi onadva razsodnika v tem dvoboju, hote ali nehote.
Je pa jasno nekaj, kljub izjavam Maurizia Arrivabeneja o borbi Ferrarija do zadnjega ovinka zadnje dirke, menim, da to ne bo dovolj. Potrebno bo zmagovati, serijsko, premočno, z obema bolidoma, po možnosti čim večkrat na prvih dveh mestih. Sama borbenost in pripadnost žal ne bosta zadostovali. A še enkrat ponavljam, navijanje je lepo in koristno. Navijanje za nekoga. Navijanje k odstopu nasprotnika pa res ne sodi v šport.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec