Jody Scheckter – Fletcher

2

Jonathan Livingston Galeb je bil uporniški duh, svoboden in neukrotljiv, ni hotel biti kot ostali galebi, hotel je leteti bolje, višje, hitreje. Galebi iz njegove jate so ga izločili, bil je drugačen. Odšel je in na svojem romanju po poti imenovani življenje je srečal majhnega mladega galeba imenovanega Fletcher Lynd. Ta je imel izjemno željo po letenju, a je bil še premajhen in se je redno zaletaval v klif…

In le velik, pravi in srčni prijatelj te lahko kliče tako, ne da bi bil žaljiv. Fletcher je bil vzdevek, ki ga je James Hunt dal svojemu prijatelju Jodyu Scheckterju. Morda se bo komu zdelo malce neupravičeno, a na začetku svoje kariere je v ekipi Yardley McLaren zabeležil štiri odstope in dve deveti mesti v dveh letih.  Nekateri izmed teh odstopov so bili posledica množičnih trkov, ki jih je povzročil mladi, neučakani Jody Scheckter.

James Hunt in Jody Schecter sta bila dobra prijatelja

Potrebno je bilo počakati, da je veliki Ken Tyrrell obrnil list v svoji ekipi. Po smrti Francoisa Cleverja in upokojitvi Stewarta ga je vzel v roke in v svoje moštvo. Čeprav je Ken izgledal mogočno, robato in so ga imenovali gozdar (zaradi posla), je Jody že prvo leto v novi ekipi začel zmagovati in dosegati rezultate. Končal je, kot tretji v prvenstvu. V Tyrrellu ostane tri leta, vozi mit imenovan P34 in z njim zmaga, pa čeprav za ta bolid ni našel niti ene lepe besede. A Jody je hotel več, hotel je svobodo, popolnost. Prestopil je v ekipo Valterja Wolfa. (in ne, ni šlo za slovensko ekipo) To je bila kanadska ekipa s kanadsko licenco in kanadsko zastavo na bolidu). Bolid je narisal prebežnik iz Hesketha, Harvey Postlethwaite, klican Doktor ali Doc in v prvem letu, v ekipi z enim samim bolidom, ne samo da je zmagal tri dirke. Bil je drugi v prvenstvu. Nato malce manj uspešno leto, in nato klic.

Jody Schecter v legendarnem 6 kolesniku Tyrell P34 leta 1976

Leta 1979 pristane v Ferrariju, poleg Gillesa, v takrat nepremagljivem 312T4. Zmaga svetovno prvenstvo in postane zadnji svetovni prvak, ki ga je doživel Enzo Ferrari. Epska sezona, ko je galebov mladič končno odrastel in postal svetovni prvak. Tako kot pred njim njegov prijatelj in upam si trditi tudi vzornik. Naslednje leto je bil Ferrarijev bolid 312T5 zanič, Jody pa se ni več znašel ali pa je slutil, da njegovo mojstrstvo ne bo kos pošastim s talnim efektom. Zapusti Formulo ena in se odpravi novim življenjskim izzivom naproti. Jody se z njimi spopade svojeglavo, a uspešno.

Schecter je leta 1979 s Ferrarijem postal svetovni prvak

Kar je mene v vsej tej lepi zgodbi presunilo bolj, kot karkoli drugega pa je naslednje. Richard Bach je roman Jonathan Livingston Galeb izdal leta 1970, uspešnica pa je postal 1972/73. Ne samo, da ga je verjetno James Hunt prebral, kar se bo marsikomu zdelo čudno že samo po sebi, še bolj presenetljiva je njegova senzibilnost, kajti Fletcher je v romanu postal izjemen letalec, ki je začel učiti leteti tudi druge galebe. Nekaj takšnega, kar je postal majhen Jody Scheckter. Južnoafričan, ki je na začetku povzročil kar nekaj nesreč in kateremu so zlobni jeziki pripisovali, da ni bil navajen nositi čevljev, je postal eden največjih junakov tega športa.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

LEGENDE F1; JAMES HUNT: VSE KAR JE ZMERAJ ŽELEL

guest
2 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Byrkus

Ne bi se mogel strinjati, da je bil 312T4 nepremagljiv dirkalnik. Res je, da sta z njim Scheckter in Villeneuve sezono končala na prvih dveh mestih (in da je kajpak osvojil tudi konstruktorski naslov); a po drugi strani je začetek sezone pripadel Ligieru, druga polovica je nesporno bila Williamsova. A tisto leto so uporabili še prav posebno čuden način točkovanja (najboljši štiri rezultati prvih sedmih dirk, in najboljši štirje s preostalih osmih), in kljub temu da je bil Williams v drugi polovici praktično nepremagljiv, je imel prvo polovico enostavno preslabo, da bi se lahko vmešal v boj za naslov. Ferrari… Preberi več

SimonJazbec

No, da ne bova polemizirala brez osnove, greva malo po vrsti. Leta 1979 doseže Ferrari v konstruktoskem seštevku 113 točk, Williams 75, Liger 61. V konstruktoskem pokalu ni bilo odbitkov. Leto poprej je Team Lotus dosegel 116 točk za njim Brabham 69. Ne ni bilo nepremaglivosti ne tako Ferrarija 1979 kot tudi ne Lotusa 1978, jim je uspelo po čistem naključju in zgolj po sreči. Drugo, res je imeli so sistem odštevanja točk, in poglejmo koliko točk je kateri voznik dosegel in koliko mu jih je bilo priznanih ( najprej veljavne točke, nato v oklepaju dosežene na vdih dirkah) Schekter… Preberi več