
David Robertson in njegov sin Steve morda nista najbolj znani imeni, a v zakulisju Formule 1 gre za izjemno ugleden družinski duet. Oče in in sin predstavljata menedžerski “brand”, ki je leta 2000 v F1 pripeljal Jensona Buttona, od sezone 2001 pa je dvojec skrbel za kariero Kimija Raikkonena. David je leta 2014 umrl po dolgotrajni bolezni, Steve pa še naprej skrbno bdi nad svojim varovancem. Skupaj pa sta, kot neizprosen menedžerski stroj Fincu vselej izpogajala multi-milijonsko pogodbo z minimalnimi medijskimi obveznostmi.
Kimi Raikkonen je leta ob prestopu iz Mclarna v Ferrari podpisal najdonosnejšo pogodbo v zgodovini motošporta. Finec je na sezono prejel več, kot 50 milijonov dolarjev.
Davida je potem, ko je mlademu Jensonu izpogajal pogodbo z Williamsom, čakala še zahtevnejša naloga. Petra Sauberja je moral prepričati, da si Kimi, kljub le 23. dirkam zasluži priložnost v njegovi ekipi.
Sauber je kasneje o pogajanjih za Kimijev sedež povedal:
“To je bilo leta 2000 na pozni večerji v Monzi. Robertsona do takrat nisem nikoli srečal. Pristopil je k meni in mi opisal vse svoje izkušnje s Kimijem. Vse lepe zgodbe o Kimijevem dirkanju z Gokarti, kako dober je s slick gumami po dežju itd. David je bil odličen prodajalec. Še sedaj ne razumem zakaj sem dal Kimiju bolid za tri dni. Takrat smo testirali tri dni in naše moštvo je bilo brez denarja. V takšnem položaju poiščeš 6 dirkačev, ki plačajo, da lahko dirkajo, a takrat je Kimi testiral vse tri dni in to zastonj. Še danes ne razumem zakaj sem sprejel takšno odločitev, a sem vesel, da sem jo.

Kimi pa je v majhnem moštvu Petra Sauberja preživel zgolj sezono. Vse od leta 2002, ko je prestopil k Mclarnu pa je član najelitnejših ekip najhitrejšega cirkusa. Verjetno ni potrebno poudariti, da ni prav veliko dirkačev, ki že drugo sezono v karavani dirkajo za legendarni Mclaren. Z odlično debitantsko sezono si je priložnost v glavnem pridirkal Iceman sam, kljub temu pa je Robertson ta, ki je vso zadevo pripeljal do razpleta, ki je mladega Kimija že leto kasneje pripeljal v boj za naslov svetovnega prvaka.
David je v družinski posel vse bolj vključeval tudi sina Steva, sicer nekdanjega dirkača v mladinskih kategorijah. Skupaj ju je čakala verjetno najtežja naloga. Fincu v najboljših dirkaških letih izpogajati pogodbo kariere. In uspelo jima je. Raikkonen se je leta 2007 preselil v Maranello in s Ferrarijem podpisal najdonosnejšo pogodbo v zgodovini motošporta. Natančnih številk sicer ne bomo izvedeli nikoli, a znesek se je zagotovo gibal nad 50. milijoni dolarjev po sezoni. Za primerjavo, tudi nova pogodba Sebastiana Vettla s Scuderio, po do sedaj znanih podatkih ne dosega te številke.

Kimi je po osvojenem naslovu prvaka s Ferrarijem še podaljšal pogodbo, kljub temu pa so se v Maranellu odločili, da ga v sezoni 2010 zamenja Fernando Alonso, toda Iceman je imel pogodbo. Ta je bila tako trdna, da je bil Raikkonen tega leta, pa čeprav sploh ni dirkal, še zmeraj med najbolje plačanimi dirkači v Formuli 1.
David se je počasi umaknil in v ospredje je stopil Steve. Finec se je po dveletnem premoru in dirkanju v prvenstvu WRC vrnil v ekipo iz Enstona, takrat imenovano Lotus. Mlajši Robertson je Fincu pri pogajanjih z lastnikom moštva Genii Capital zagotovil fiksno plačo cca 6 milijonov dolarjev na sezono, a s številnimi bonusi. In prav ti dodatki na uspešnost so Genii in lastnika Gerarda Lopeza pripeljali na rob bankrota. Zaradi izjemno uspešnega dirkanja je znesek segal v višave, Lotus pa ni bil več sposoben izplačati Kimijeve plače.

Vstopali smo v hibridno ero in po potopu Lotusa se je zgodilo nepredstavljivo. Kimi se je leta 2014 vrnil v ekipo, kjer so se ga kljub veljavni pogodbi odrekli in mu za to, da ni dirkal še mastno plačali, v Ferrari.In tam je še danes, ko je kljub temu, da se počasi bliža 40. letom še vedno med najbolje plačanimi dirkači. Kimijevo sodelovanje z družino Robertson pa je nedvomno prineslo eno največjih F1 karier v zgodovini tega športa.

Matej Plešej @F1.si
@matejf1-si