Čeprav bi lahko na prvi pogled izgledalo, da sta progi v Spa-Franconchampsu in Monzi dokaj podobni moramo poudariti nekaj razlik, ki bistveno spremenijo možni strateški pogled na celotni ustroj dirke.
Najprej so tu izbori Pirellija pri mešanicah, ki so za eno stopnjo trše od tistih videnih v Belgiji kar poenostavljeno pomeni, da ne bomo videli vijolično obarvane Ultra Soft. Da so pri vseh ekipah izbrali zgolj en komplet Medium gum nam pove, da so to mešanico ekipe izbrale, ker jih je pravilnik v to prisilil. Če pogledamo specifikacije proge kot jih ocenjuje Pirelli je proga v Monzi na lestvici od ena do pet ocenjena tako (v oklepaju so vrednosti Spaja):
Oprijem asfalta: 2 (4); Downforce : 1 (2); Obraba: 3 (3); Stres na pnevmatiki 5 (5); Bočna obremenitev 2 (4); Kar nam da tudi določene podatke, da so vrednosti maksimalnega camberja spredaj -3,00° ( -2,75°) in zadaj -2,00° (-1,50°)
Izbor gum

Predvidevam, da so strateške opcije glede na vse podatke zelo, zelo limitirane. Po mojem mnenju bodo vse ekipe šle na en postanek, s prvim stintom na mešanici Super Soft in drugi daljši na mešanici Soft. Zanimiv je izbor Mercedesa, Force Indie in ekipe Haas s kompletom Soft pnevmatik več ( in enim supersoft manj). Morda bodo na prostem treningu poizkusili razliko v hitrosti obrabljenih setov in tako boljše določili under ali overcut glede na nasprotnika ( po mojem mnenju predvsem overcut).
Glede na videno iz zadnje dirke pa naslednja predvidevanja. V kolikor Ferrari ne bo imel končnih hitrosti vsaj nad 5 km/h višjih od konkurenčnih bolidov z Mercedesovimi motorji jih bodo izjemno težko prehiteli, navkljub DRS in zavetrju. Poglavitno za Mercedes pa bo spraviti oba voznika v prvo štartno vrsto in poizkusiti to ponoviti na cilju. Če jim to uspe, je Lewis ponovno prvi v prvenstvu. Ricciardo bo lahko le nemo opazoval dogajanje iz tretje vrste, Max pa že ima predvidena kazenska mesta zaradi menjav komponent pogonskega sklopa. Force India bo blestela v vsakem primeru in zelo zanimivo bo opazovati oba voznika. Renault, Toro Rosso, Wiliams in Haas pa se bodo udarili za zadnji dve mesti v točkah. O Sauberju in McLaren Hondi pa je težko kaj povedati. V kolikor ne bo masovnih odstopov pred njimi, ne vidim da bi imeli kakšne realne možnosti.
Poleg obeh vodilnih v skupnem seštevku svetovnega prvenstva bo potrebno biti pozoren tudi na njuna moštvena kolega, kajti počasi se začenja tudi igra kraje točk, kjer bo zmaga in drugo mesto še posebej dragocen dosežek (in kjer lahko vidimo šibke člene ekip). Max Verstappen iz ozadja bo verjetno znova divji. Njegov kolega Ricciardo pa bo lahko manj viden, a zagotovo učinkovit.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec
VN ITALIJE – MONZA – VSE KAR MORATE VEDETI