
Vsi navdušenci, pa ne glede na to za katero barvo bolida navijamo, se v večini primerov ustavimo pri vozniku, šasiji, mogoče pogonskem sklopu itd. Pogosto pa spregledamo tisti poglavitni del vsega, imenovan ekipa. In to ne pomeni le mehanikov ali strategov, temveč tudi direktorje, inženirje, voznike (z rezevami vred), do kuharjev in zadolženih za stike z javnostmi.
MERCEDES, FERRARI (Družina ali korporacija?)
Sedaj poglejmo malce obe vodilni ekipi sezone 2017 ter njihov diametralno različen pristop ki po mojem mnenju vpliva tudi na dolgoročno uspešnost posamezne ekipe. Poenostavljeno lahko rečemo, da ima F1 ekipa Mercedesa ustroj družine, medtem ko bi lahko v Ferrariju lahko videli obrise velikih korporacij. Seveda je naloga vsakega posameznika zadolženega za vodenje, da prednosti vsakega koncepta izkoristi, ter slabosti skuša omiliti do mere, da je še znosno. A vidne so bistvene razlike.
V naprej se opravičujem navijačem obeh ekip, če bodo mislili, da je kaj v tekstu namenjeno proti njihovim barvam, a le analiziram stanje, se poskušam vživeti v vloge in podati svoja stališča.
Če poenostavljeno pogledamo, družinski koncept temelji na nespornem vodstvu glave družine, očeta….medtem, ko v korporativnem pogledu je bistvo hierarhije, kjer informacije potujejo bolj vertikalno in je tudi glavna in odgovorna oseba podvržena volji svojih nadrejenih. Sami presodite, koliko besede ima Toto Wolff pri odločitvah, ukazih, napakah in zmagah, ter koliko Maurizio Arrivabene. Primerjate njune izjave za javnost, in zamislite si, kako bi bilo, če bi se primer Rosberg zgodil rdečim? No, da ne bom gledal preveč nazaj, a se kdo spomni Marca Matiaccija. Bil je tipičen primer korporativno določene funkcije.

Bistvena razlika med družino in korporacijo je v načinu reševanja težav. Da bo jasno, te so povsod, in konflikti so del posla. Torej, če družina težavo skuša rešiti in prebroditi skupaj, je bistveno v korporaciji s prstom pokazati na krivca (kateri nisem jaz, temveč nekdo drug), ter posledično z znanim krivcem pustiti odprte nerešene zadeve . Naštejmo nekaj primerov; najprej Aldo Costa, zrasel v Minardiju odrasel v Ferrariju a v letu 2011 je bil “umaknjen s položaja”( sporočila za javnost je treba brati tudi med vrsticami), odšel v Mercedes, kjer tudi po lastnih navedbah je okolje drugačno in načrtoval bolide 2014, 2015, 2016 in tudi letošnjega. Se je spremenil “from zero to hero” zgolj slučajno? Pa James Allison, odpuščen po družinski tragediji, ker se ne bi mogel posvetiti Scuderii a se očitno trokraki zvezdi lahko….Pa kar grobi in nikoli do konca pojasnjeni dogodki okrog Luce Marmorinija sedaj baje svetuje Renaultu) ali pa sveža zamenjava med sezono Lorenza Sassija. So le oni res tako nesposobni, ali so si drznili le pokazati da nekaj ni v redu na kakšnem višjem nivoju. Ne vem, ni me bilo zraven, je pa vredno razmisleka.

Seveda je imela tudi Scuderia fenomenalno ekipo, ki se jo spomnimo iz časa Schumacherja, le, in zmeraj ta le, da je bila to ekipa Bennetona, ki je le zamenjala majice iz modro zelenih na rdeče. Po tem obdobju se talenti niso in niso mogli izraziti v svoji najboljši luči. Verjetno ker oddelki namesto da bi sodelovali med seboj, med seboj tekmujejo. Vprašajmo se, koliko so bili zgrešeni motorji preteklih sezon rezultat zahtev projektantov šasij in seveda obratno. Že večkrat sem omenil, ni treba imeti najboljši motor ali najboljšo šasijo ali voznika. Potrebno je imeti najboljši paket.

Je pa očitno tudi nekaj, eni morajo zmagati, drugi si želijo ( sami lahko presodite kdo, da ne bo kdo rekel, da sem pristranski)
In v luči napisanega, zamislimo si, kaj so v Mercedesovi ekipi sporočili na zadnji veliki nagradi Madžarske. Svojim so sporočili, da so eno in se držijo svojih načel, nasprotnikom pa, da so močni in da se jih niti malo ne bojijo.

Simon Jazbec @F1.si
Mercedesov uspeh je v marsičem rezultat dobrega sodelovanja med vsemi sodelujočimi v F1 projektu.
odlično napisano!
Strinjam se z napisanim. Dodal bi samo še moj pogled:
Če si tako dominanten kot je Mercedes potem si seveda želiš zmagovati. Pri Ferrariju pa morajo zmagovati.
Recimo, da se stvari obrnejo in postane dominanten Redbul ali pa Ferrari in bo Mercedes tretja ali četrta ekip??
Potem se kaj hitro želja po zmagi spremeni v morate zmagovati in živčnost v ekipi narašča družina pa ni več tako enotna.
In če bodo ob morebitnem padcu forme delovali tako, kot danes, potem kapo dol.
Leonardo, poplnma pravilno, mišljeno je bilo v smislu da javnost in mediji pričakujejo tudi nerealne zmage ( Ferrari sredi90 in na primer, zato ta primerjava……