Menjam motor za zmago…

0

Dobra polovica sezone je za nami, in razen navijačev McLaren Honde, se nihče ni preveč posvetil podatku koliko delov pogonskih sklopov so naši priljubljeni vozniki zamenjali in koliko so jih njihovi nasprotniki. Najprej bom na hiter in enostaven način razložil oris pravil, da bomo zadevo bolje razumeli. Verjemite mi, izgleda bolj kompleksno, kot je v resnici.

Najprej dejstvo, da je pogonski sklop sestavljen iz 6 različnih komponent. O njih, njihovi funkciji in poenostavljeni razlago si lahko preberete v članku Težave vzhajajočega sonca. Torej po pravilniku FIE, člen 23.3g je določeno, da ima vsak voznik na sezono možnost zamenjati štiri kose vsakega posameznega elementa. Ko prvič vgradi 5. kos katerekoli komponente dobi 10 mest, za naslednji 5. kos ostalih elementov 5 mest, za prvič vgrajen 6 kos spet 10 mest, ostale spet 5 itd. Kar velja poudariti je dejstvo, da po pravilniku, le zadnji vgrajen element šteje za nadaljevanje drugih dirkah, torej če nam na primer 4 MGU-H peša ga ne moremo zamenjati s tistim iz začetka sezone, ki bi lahko zdržal še eno dirko.

Situacija menjav delov pogonskih sklopov je podana po 10 dirki, glede na dejstvo, da je Hungaroring za pogonske sklope nezahtevna proga, lahko smatramo da je takšno stanje tudi danes:

Mercedes:
Lewis Hamilton
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
Valtteri Bottas
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
Red Bull-TAG Heuer:
Daniel Ricciardo
ICE: 4, TC: 4, MGU-H: 5, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
 Max Verstappen
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 4, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 2
Ferrari:
 Sebastian Vettel
ICE: 3, TC: 4, MGU-H: 3, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 3
Kimi Raikkonen
ICE: 3, TC: 4, MGU-H: 3, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 2
Force India-Mercedes: 
Sergio Perez
ICE: 2, TC: 2, MGU-H: 2, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 2
 Esteban Ocon
ICE: 2, TC: 2, MGU-H: 2, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 2
Williams-Mercedes:
Felipe Massa
ICE: 2, TC: 2, MGU-H: 2, MGU-K: 2, ES: 2, CE: 2
Lance Stroll
ICE: 2, TC: 2, MGU-H: 2, MGU-K: 2, ES: 1, CE: 2

McLaren-Honda:
Fernando Alonso
ICE: 6, TC: 8, MGU-H: 8, MGU-K: 6, ES: 5, CE: 4
 Stoffel Vandoorne
ICE: 4, TC: 7, MGU-H: 7, MGU-K: 4, ES: 5, CE: 5
STR-Renault:
 Daniil Kvyat
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 2, ES: 3, CE: 3
Carlos Sainz
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 3
Haas-Ferrari:
Romain Grosjean
ICE: 3, TC: 4, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
Kevin Magnussen
ICE: 3, TC: 4, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
Renault:
Nico Hulkenberg
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 4, MGU-K: 3, ES: 3, CE: 3
 Jolyon Palmer
ICE: 3, TC: 4, MGU-H: 4, MGU-K: 2, ES: 3, CE: 3
Sauber-Ferrari: 
Marcus Ericsson
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 2
Pascal Wehrlein
ICE: 3, TC: 3, MGU-H: 3, MGU-K: 3, ES: 2, CE: 3
Analizo podatkov je po moje najbolj smiselno narediti po posameznih dobaviteljih pogonskih sklopov, kajti le tako dobimo lahko konkretnejši pregled na nad tem kar se bo dogajalo s tremi glavnimi ekipami v finalu sezone.
Mercedes
Tovarniška ekipa ima poleg sedanjih pogonskih sklopov še en cel komplet preden bodo imeli kazni na dnevnem redu. Še več, obe satelitski ekipi sta šele na drugem sklopu (po mojem mnenju jih bodo menjali pred Spa-jem); a kaže na veliko zanesljivost in samozavest Mercedesa.
Ferrari:
Najprej dejstvo, da so v ekipi Sauber pogonski sklopi lanske generacije, tako da jih ne jemljem v poštev. Haas in Ferrari pa imata kot lahko vidite zelo podoben razpored menjav (le razlika v MGU-K) kritično je vprašanje, ali bo že rabljen turbo kompresor zdržal do konca sezone in ali so govorice o močnejši specifikciji pogonskega sklopa realne, v kolikor so bi menjava pomenila zadnje vrste na gridu. Kar pa Vettla postavi v neprijeten položaj v boju za naslov.
Renault:
Tu je situacija zanimiva, kajti Ricciardo je v enem elementu že prestopil mejo, v ostalih primerih pa ima vsaka ekipa svoj priljubljeni največkrat menjani element. Lahko govorimo o generalno slabši splošni zanesljivosti? Vsekakor predvsem Red Bull je primoran pogonske sklope uporabljati v višjih režimih, da lahko dokaj enakovredno sledi prvim, so pa vsi vozniki na limitu dovoljenega števila, še najbolj uvidevni so pri Toro Rossu.
Honda: 
Tu ni kaj dosti razpravljati, razvoj terja svoje žrtve in številke to kažejo. Le zanimivo je dejstvo, da je Stoffel tu v prednosti pred Fernandom. Verjamem pa da bodo pred VN Japonske pokazali novo specifikacijo pogonskega sklopa.
Zaključki pa so po mojem mnenju naslednji, čeprav ima Mercedes prednost tako v zanesljivosti kot performansu ne moremo reči, da se tudi sami ne bodo ujeli v kazenska mesta. Ferrarijevi agregati bodo skoraj zagotovo v drugi polovici imeli te težave, Renault jih praktično že ima. Zanimivo bo videti ali bodo menjave tudi taktične narave, velika nagrada Malezije in Singapurja zna biti zanimiva s tega pogleda. Čeprav sam vidim Mercedes v prednosti, je ta dejavnik zanimiv za popestritev 2. polovice sezone, in potencialno daje  outsiderjem, kot na primer Force Indiiji velikansko prednost na kakšni dirki.
Simon Jazbec @F1.si
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje