Mclarnov Eric Boullier oceni vse svoje voznike…

0

Eric Boullier, šef ekipe Mclaren je v svoji F1 karieri vodje ekipe pri moštvih Lotus in Mclaren sodeloval s številnimi odličnimi dirkači. Tudi z zelo zvenečimi imeni, kot sta Fernando Alonso in Kimi Raikkonen. Francoz je za F1i primerjal kvalitete in sposobnosti voznikov s katerimi je sodeloval.

Fernando Alonso

“Kar Fernanda loči od konkurence je njegova velika potreba po tem, da je konkurenčen. Vse kar ga zanima so zmage, zmage in še enkrat zmage v vsem kar počne. Z njih lahko igraš tenis ali dirkaš z gokarti, vselej bo naredil vse, da bo na vrhu. Vso Fernandovo življenje je posvečeno samo zmagovanju.”

To je velika kvaliteta, ki pa jo marsikdo narobe razume in včasih se ustvarja mnenje, da je z njim težavno sodelovati. Toda, ko razumeš njegovo željo po zmagah lahko z njim odlično sodeluješ in povsem sprejmeš njegov karakter.

“Pri dirkanju skoraj ne dela napak in je sposoben izvleči popoln maksimum iz bolida od prvega kroga dalje. To je nekaj kar nisem doživel pri nobenem drugem dirkaču do sedaj. Od prvega kroga, ki ga prevozi se lahko posvetimo telemetriji saj vemo, da je limit bolida dosežen.

“Pri dirkanju skoraj ne dela napak in je sposoben izvleči popoln maksimum iz bolida od prvega kroga dalje. To je nekaj kar nisem doživel pri nobenem drugem dirkaču do sedaj.

KIMI RAIKKONEN

“Kimi je zelo poseben dirkač. Njegov dirkaški stil je zelo nežen, eleganten skoraj flegmatičen. Zavira prej, kot ostali, a nato z večjo hitrostjo vozi skozi ovinke. To je nekaj zelo neobičajnega za skandinavske dirkače.”

Kimijeva najboljša lastnost je njegov izjemen “Race pace” in občutek za dirkanje. Sposoben je brati dirko, kot bi imel v glavi GPS. Spomnim se VN Madžarske leta 2012. Štartal je kot 5. in bil na začetku precej počasen. Bil je že 9 sekund za Hamiltonom, ki je takrat vodil dirko. Po radijski zvezi sem ga vprašal kaj počne, zakaj ne vozi hitreje?. Odgovora nisem dobil, saj veste, Kimi ve kaj dela.

Kar naenkrat je začel nizati fantastične kroge, ki so bili skoraj 2 sekundi hitrejši. Nihče ni vedel kaj točno se je zgodilo. Šele nato sem razumel kaj počne in, da namerava priti pred Grosjeana z overcuttom. To mu je fantastično uspelo in dirko je končal na drugem mestu. Celotna strategija se mu je odvila v glavi in kirurško natančno jo je izvedel. Nikoli nisem videl česa podobnega.”

“Kimi je mnogo bolj občutljiv človek, kot to izgleda na prvi pogled. Ko je leta 2012 zmagal v Abu Dhabiju je bil zelo čustven ko je prečkal ciljno črto a, ko je izstopil iz bolida je bil spet Iceman.

Celotna strategija se mu je odvila v glavi in kirurško natančno jo je izvedel. Nikoli nisem videl česa podobnega.”

Jenson Button

“Jenson je zelo eleganten za volanom in njegov tehnični “feedback” je odličen. Ne postaneš svetovni prvak kar tako brez razloga. Ko se znajde v stresni situaciji, kot je recimo kvalifikacijski krog je sposoben vse obrniti in je konkurenčen tudi specialistom na en krog, kot je Hamilton.”

“Ker je Jensonov dirkaški stil precej poseben potrebuje natančne nastavitve, da je lahko hiter. Je zelo občutljiv na obnašanje gum in posledično težko dirka nad limitom. Je pa njegov feedback tako dober, da lahko nastavitve pripelje do popolnosti. Takrat pa je sposoben dirkati na limitu in izvleči maksimum.

Njegova čista vožnja pa lahko pripelje do nepredvidenih situacij. Lani je recimo zelo težko ogrel gume na primerno temperaturo v hladnih pogojih. Posledično pa smo imeli veliko dela z malenkostmi, da je lahko dirkal na način, kot je želel.

Buttonov tehnični feedback in sposobnost nastavljanja bolida sta odlična.”

Romain Grosjean

“Romain je povsem drugačen primer. Čeprav je v zadnjem obdobju postal zelo dober pri skrbi za gume je njegovo dirkanje na en krog mnogo bolj “brutalno”, kot recimo pri Jensonu.

“Bolid čuti skozi zavore. Zanj je ključno, da zavira zelo pozno in zelo močno. Verjetno je dirkač, ki zavira najpozneje med trenutno zasedbo. Če zaupa zavoram lahko zavira zelo pozno in postavi bolid v ovinek natančno tako, kot si želi. Takrat je zelo hiter. V nasprotnem primeru pa je mnogo bolj komplicirano.”

“V sezoni 2012, ko se je vrnil z Lotusom do Bahraina ni bil konkurenčen. Nato sem sklical sestanek z njim in inženirji, da bi izvedel kaj je narobe. Vsak inženir je imel svojo idejo dokler ni Romain rekel: Enostavno ne morem zavirati. Kasneje so spremenili mapping na Brake by Wire sistemu in kopirali Kimijeve nastavitve. Na naslednjem treningu je bil 3. Vedno je bil zelo občutljiv na zavore.

Romain čuti bolid skozi zavore. Ko lahko zavira zelo pozno in močno je zelo hiter.

Robert Kubica

“Robert je v bistvu kar se tiče zaviranja precej podoben Romainu, le nekoliko manj občutljiv. Ko je leta 2010 prvič vozil bolid je povedal: Ta avto ne zavira, tako ne morem voziti. Ta bolid je bil tipičen primer inženirskega koncepta, ki je deloval na papirju, ne pa tudi na stezi.”

“Istega leta je na kvalifikacijah v Suzuki odpeljal izjemen krog in bil 4. Ko je izstopil iz bolida je dejal, da ga v življenju več ne bo mogel ponoviti. Njegov talent je neverjeten, a kljub temu je prizemljen in odkrit človek. Podobno kot Fernando in Kimi.”

“V smislu kako pristopa k dirkanju je zelo podoben Fernandu. Za uspeh je pripravljen žrtvovati tudi zasebno življenje. Res ga imam rad. Njegova nesreča 2011 je še vedno najhujši trenutek v moji karieri.”

Njegov talent je neverjeten, a kljub temu je prizemljen in odkrit človek. Podobno kot Fernando in Kimi.”

Stoffel Vandoorne

“Delo, ki ga Stoffel v zadnjih tednih opravlja z inženirji se počasi obrestuje. Marsikdo pozablja, kako težko se je mladim dirkačem prilagoditi, posebej pri zaviranju. Vettel, Verstappen in Ricciardo so potrebovali kar nekaj časa pri Torru Rossu preden so bili pripravljeni.”

Stoffel ima to nesrečo, da dirka za eno najuglednejših ekip ob boku enega od najboljših dirkačev. Toda, ko je bolid na nivoju je zgolj desetinko zadaj.”

Delo, ki ga Stoffel v zadnjih tednih opravlja z inženirji se počasi obrestuje.

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje