
Kaj vse smo lahko danes na kvalifikacijah v Spaju. Ogromno, pozitivnih in negativnih stvari.
Seveda je glavna zadeva, kar se tiče celotnega cirkusa velika sramota Honde. Dovolite mi, a izgledajo kot obglavljena kura, ki teka po dvorišču. Predstaviti bi morali specifikacijo 4 oz. četrti razvojni korak. Pa začnejo nekaj z verzijo 3.5 in 3.6, ogromno kazenskih mest za ubogega Vandoorna, pa nazaj na 3.5 in skupaj z menjalnikom velikih 65 mest kazni. Če to povežemo z izjavo Hasegawe, da mora prepričati Alonsa, da ostane v McLarnu, mu svetujem osebno in z vso odgovornostjo, da je še edini argument, ki mu preostane ta, da konec leta Honda zapusti cirkus.
A McLaren je pokazal tudi par svetlih točk. Najprej uvrstitev v Q2 z obema bolidoma in nato tudi dokaz, da so moštveni ukazi tudi lahko športni in koristni. Všeč mi je bila pomoč Vandoorna Alonsu za pridobitev vsake desetinke kilometra na uro hitrosti.
Druga temna točka je Wiliams, tako ekipa kot oba voznika. Felipe že v petek uniči bolid in danes dobi še kazen zaradi prehitre vožnje pod rumenimi zastavami. Lance, pri vseh talentiranih voznikih brez sedeža, priznam da sem ljubosumen na njegovo finančno ozadje. Drugega pa nisem opazil. In ekipa v celoti, totalno brez kompasa, ustvarjajo neke novice z zaposlitvijo kvazi junakov ala Guy Martin (junak filmov o moto dirki TT na otoku Man, a naj si vsak pogleda zmage?) kar, vsaj po moje, ni prava smer. Sem pa že napisal nekoč, da bolid je pa res lepo pobarvan. In pika.
Presenečenje sta bila tudi oba Renaulta, v Q3 a seveda a, ker Palmer ni navajen takšnih pozicij se mu zgodi okvara menjalnika in bo verjetno startal na njemu bolj poznanih mestih.
Sedaj pa, sam ne morem verjeti nesreči ki jo ima Raikkonen. Bo potrebno vzeti list papirja in primerjati okvare na bolidu 5 in bolidu 7. Sam verjamem, da bi morali biti ti dogodki enakomerno porazdeljeni med oba voznika (kot met kovanca, ki naj bi padel na vsako stran enakokrat, ali vsaj blizu tega), a mi je žal, sam imam občutek, da se vsa smola zbira samo na enem bolidu. Začuda po perfektnem performansu na FP3 dobi že v Q1 čudne vibracije na zadnjem kolesu, pri čemer sama guma ni bila problem. Osebno me čudi, da prvič tega niso opazili med FP3 in drugič, da niso bili tega sposobni odpraviti med posamičnimi premori. Nenazadnje, kljub vibracijam bi moral v zadnjem poskusu glede na vmesne čase biti vsaj v prvi vrsti, a je le počasi odpeljal v bokse. Seveda je Sebastian Vettel zasedel drugo mesto, medtem ko je s časom prvega poizkusa v Q3 bil Kimi le 4. Nočem ustvarjati paranoidnih teorij ampak letos se to ni zgodilo prvič. Ampak vsak ima pravico do svojega mnenja.
Kar je bilo še fenomenalno je čas Lewisa Hamiltona. Čeprav priznam, sem pričakoval, da bo vsaj nekdo iz vodilnih v Q2 vozil na Super Soft gumah (primerjava časov bi ga z lahkoto uvrstila na 6 oziroma 7 mesto) moram priznati, da je čas 1’42″553 grozovito hiter. Lani, sicer z ožjim gumami in drugačnimi mešanicami je bil pole 1’46″774 torej 4 sekunde in dve desetinki počasnejši. Prejšnji rekord proge dosežen leta 2009 pa je bil 1’44″503 torej cca 2 sekundi počasnejši. Impresivno. Po eni strani lahko rečem nič novega, a po drugi strani presneto hitra rutina. Hamilton je dosegel rekord števila Pole Positionov in je sedaj na večni lestvici skupaj s Schumacherjem. Nova lovorika za Lewisa.
Vsekakor pa menim, da je tak startni razpored zagotovilo, da bo dirka na nož brez prevelikih taktiziranj z odprtim plinom od začetka do konca, ter prava poslastica če se pa vmeša še kakšna kaplja dežja? Lepo dirko vsem.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec