Gestione sportiva Marchionne

0

Verjetno je vsak bralec opazil mojo kritičnost pri pisanju prispevkov. In kdo bi lahko pomislil, da imam sam nekaj proti ekipi Ferrari. A vas moram razočarati, namreč sam navijam za in ne proti komurkoli. Rad imam ta šport in zato odkrito povem, če menim da gre kdo v napačno smer. Pa naj dela za katerokoli ekipo. Zatorej bi rad podal kratek oris situacije v letih 2014 do danes, da bi lahko bila situacija bolj razumljiva in jasna, onstran navijaškega duha vsakogar, kajti menim, da je dolžnost vsakega pravega navijača, da je kritičen, če vidi da gre zadeva v napačno smer.

Sergio Marchionne je alfa in omega koncerna Fiat Chrysler, ki je lastnik Ferrarija.

No, čeprav bi lahko kdo oporekal temu, kdaj se era Sergia Marchionna v Formuli ena dejansko začne, sem sam izbral za Scuderio kaotično leto 2014. Marchionne je že leta bil v vrhu skupine Fiat (lastnika Ferrarija), a  v letu 14 se zgodijo odhodi Alonsa, Domenicalija, Montezzemola, prihod in odhod Matiaccija pa odstranitev za moje pojme spornih Pata Frya in Nicka Tombazisa in podpis pogodbe s Vettlom. Revolucija je bila prehuda, da vrh lastništva ne bi tega zaznal. Sam menim, da je bil že takrat Sergio Marchionne aktivno vključen v odločanje in izbire, ki so zadevale Scuderio. Osebnostno je zelo dominanten, spletkarski, ne prenese drugačnega mnenja in ima okrog sebe rad poslušne ljudi. Užaljeni Montezzemolo ga je javno kritiziral, da je pod njegovim vodstvom Ferrari postal le bankomat obubožanega Fiata. In če lahko razumem, da je leto 2014 bilo pač žrtvovano, da so lahko počistili nezaželene kadre, me nadaljevanje epopeje sploh ne navdušuje.

Marchionne je na čelo Ferrarijeve F1 ekipe postavil Maurizia Arrivabenea.

Prva kolateralna žrtev je bil Marco Mattiacci. Prevzel je ekipo po začetku sezone, usmeril razvoj bolida 2015, zaključil pogodbo z Vettlom. Očitano mu je bilo, da ni bil všeč nasprotnikom za pogajalsko mizo. Torej Ecclestonu in drugim moštvom. A zame je toznak moči in ne šibkosti. A z epuracijami je na njegovo mesto prišel Maurizio Arrivabene. O njem sem pisal že mnogo in celo Ferrarjevi podporniki na forumih italjanskih športnih in avtomobilističnih časopisov primerjajo njegovo simpatičnost s simpatičnostjo mačka, obešenega za lastne testise. Sezona 2015 je bila še nekako sprejemljiva, a zapomnimo si, to je bila zasluga predvsem njegovih predhodnikov. Sledi katastrofalna sezona 2016 brez zmag, naslova in prestiža. Zapomnimo si, to je rezultat dela in ljudi, postavljenih s strani gospoda Marchionnea. Čeprav je bilo navzven predstavljeno kot sporazumni razhod, viri navajajo velik spor med Jamesom Allisonom in Sergiom Marchionneem pred njegovim odhodom v ekipo Mercedes. Seveda nenadna smrt Jamesove žene je lahko le del te zgodbe. A glava žrtvovana na oltarju neuspeha sezone 16 je bila Jamesova. Napredovanje anonimnih Mattie Binotta in presenetljiva postavitev Jocka Cleara na mesto odgovornega inženirja dirkalnih aktivnosti je zaskrbljujoča, še posebej če pogledamo kakšne pozicije je gospod zasedal do sedaj.

Tudi James Allison je kmalu zapustil Maranello.

Sredi letošnjega leta je bil odstranjen Lorenzo Sassi. Slučajno iz oddelka, kjer ima današnji Ferrari največji zaostanek za nasprotniki. Je mogoče to zvit način, za iskanje izgovora ob morebitnem neuspehu?

Na začetku leta je Marchionne za Corriere della Serra izjavil, da se ob morebitnem neuspehu v letu 2017 lahko krivi samo njega. Zanima me, v kolikor se oba naslova svetovnega prvaka izmuzneta, čigava bo krivda, in kdo bo nosil posledice. Bodo lastni navijači spregledali kaotično vodenje, in bodo sposobni javno s prstom pokazati na odgovorne?

Če bi bil hudoben, bi lahko situacijo v Ferrariju primerjal s tisto na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja, a je zadosti primerjava z ekipo Red Bull, ki v obdobju 2014 do danes, ni dosegla bistveno slabših rezultatov. Seveda pa bomo zaključke morali povleči po koncu sezone. Sam upam da bo to tudi zaključek neke ere.

Simon Jazbec @F1.si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje