Clay Regazzoni: Drugi voznik, prvo srce

3

 Nekateri ste ga spoznali bolj kot stranski lik v filmu Rush, kjer ga je upodobil enkratni Pierfrancesco Favino, a Gianclaudio Giuseppe Regazzoni, znan kot Clay, je bil mnogo več, kot le to. Že kot majhen mladenič je zbiral slike svojih dveh junakov, Fangia in Mossa na steni kleparske delavnice svojega očeta rodni Švici. Morda se je prav tam utrnila tista zvezda, ki ga je vodila,da je postal voznik formule ena, pa čeprav so bile njegove možnosti 1 proti 100 000 ali še precej manjše. 

Karj je Claya naredilo tako edinstvenega, ni bila samo njegova vožnja, bil je on sam, enkraten nepredvidljiv človek, zmeraj nasmejan in človeško pristen. Morda ne bom toliko pozornosti posvetil njegovi karieri, kajti goli podatki so dostopni na spletu, a ta posrečeni Švicar je bil prvi voznik, ki je za Ferrari vozil v dveh obdobjih. (drugi je bil Berger, tretji pa nam znani Kimi) Leta 1974 je bil drugi v svetovnem prvenstvu. Zmanjkale so mu zgolj 3 točke. Te bi z lahkoto dobil, če bi mu le njegov kolega Niki Lauda malce pomagal, kot bi to rekli danes, a Clay tega ni želel, četudi ga je prav Clay priporočil Ferrariju. Seveda (vsaj jaz) tega v filmu Rush nismo opazili. Opazil pa sem prikaz iz leta prej, 1973, ko sta bila kolega pri ekipi Marlboro BRM, (a tudi tega ni v filmu, ker bi bil bolid podoben McLarnu) ki prikazuje Nikija kot superiornega. No poglejte rezultate. Oba sta dosegla ušivi dve točki. Tako da, ni vse res, kar vidite v filmih. (Izpustili so tudi to, da je Niki vozil za March že celo leto prej….)

Clay Regazzoni za volanom Ferrarija

Bil je srčen prijatelj z mnogimi vozniki v Formuli ena. Z Nikijem Laudo sta bila zelo povezana. Ko je bil leta 1973 na VN Južne Afrike Clay tisti, ki je zagorel v svojem BRM ga je iz plamenov izvlekel Mike “the Bike” Hailwood in oba sta jo iz tistega pekla odnesla skoraj brez opeklin. Z Mariem Andrettijem sta bila kot brata. Vselej sta si delila avto za prevoz od hotela do proge in nazaj. Znane so večerje z Gillesom Villeneuvom (ki ga je zamenjal pri Ferrariju) in Maurom Forghierijem, kjer je Gilles večkrat pokazal svoj talent na trobenti.

Z Nikijem Laudo sta bila velika prijatelja

Znano je, da ga je po Ferrariju Bernie Ecclestone vabil v takrat njegov Brabham, a je Clay odgovoril, glej žal mi je, toda jaz  dirkam za poštene ljudi. In ko leta 1979 doseže prvo zmago za Williams, kot drugi voznik kljub favoriziranem Alanu Jonesu, in arabskim sponzorjem, stopi do Franka Williamsa, se mu nasmehne in izpusti “Sorry…,”, naslednje leto gre njegov sedež Reutermannu.

Clay, kljub temu, da je bil na vozičku nikoli ni nehal dirkati. Bil je dirkač s srcem in dušo.

Dirka še za Shadow in Ensign, leta 1980 v Long Beachu, njegov Ensign ostane brez zavor in pri približno 280 km/h hudo trči ter pristane na vozičku. A to ni konec njegove zgodbe, uspešno vozi v vztrajnostnih dirkah in celo na rallyu Dakar in, ko ga njegov založnik vpraša, kako lahko vozniki formule vozijo tako hitro, se Clay za sekundo zamisli, mogoče dve in izjavi, to je vse zadeva srca. In to postane naslov njegove avtobiografije.

Huda nesreča leta 1980 na Long Beachu:

https://www.youtube.com/watch?v=t-Arx8ZOUSM

V intervjuju je starosta italijanskih novinarjev formule ena Pino Allievi o Clayu povedal naslednje. Bila sta skupaj na večerji, in seveda kot se spodobi sta jo zavlekla v zgodnje jutranje ure. Clay, takrat že na vozičku, ga odpelje domov, a bila je megla, gosta kot po navadi v severni Italiji. Clay pa drvi 170,180, 200 km/h. Allievi mu reče naj ustavi, da bo šel raje peš, a my Clay odgovoril, naj ga ne skrbi, kajti zanju je najbolj varno da sta čim manj časa v megli.
Tak je bil Clay.
Umrl je 15. decembra 2006, v prometni nesreči v bližini Parme. Za volanom.
Simon Jazbec @F1.si
guest
3 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Aleš99

Res odličen članek, pohvale avtorju!

SimonJazbec

Hvala obema, še malo mi bo nerodno da bom zardel……