
V padocku F1 smo tik pred prestopnim rokom. V karavani trenutno vlada zatišje pred viharjem, ključna oseba pa je definitivno Sebastian Vettel, ki mu letos poteče pogodba s Ferrarijem. Jasno je, da so usode mnogih dirkačev tesno povezane s Vettlovo odločitvijo, kje bo dirkal v prihodnji sezoni. Sedež v rdečem dirkalniku pa bi odklonil redko kateri dirkač. Realno gledano sta možnosti dve: Mercedes ali Ferrari. Poglejmo možne scenarije:
Vettel podaljša pogodbo s Ferrarijem…
Predsednik Ferrarija Sergio Marchionne je v izjavi za medije pred VN Avstrije dal jasno vedeti, da nova pogodba čaka samo še na Sebov podpis. Hkrati je tudi zavrnil možnost povratka Fernanda Alonsa in s tem posredno izrazil največjo možno podporo svojemu vozniku. A vse le ni tako preprosto. Vettel bo v treh letih pri Ferrariju zaslužil astronomskih 150 milijonov dolarjev in je eden izmed najbolje plačanih športnikov na svetu. Toda dejstvo je, da mu Mercedes lahko ponudi še več. Nemški gigant ima skoraj neomejen proračun in če si vodilni v Stuttgartu zaželijo nemškega dirkača znesek vsekakor ne bo ovira. Vprašanje pa je kako daleč je pripravljen iti Marchionne, da konkurira ponudbi Mercedesa. Saj vemo nihče ni večji od Ferrarija, ali pač?

Na odločitev ali bo Vettel še naprej dirkal za Scuderio bo definitivno vplival tudi razplet letošnjega svetovnega prvenstva. V kolikor bo Ferrari, kot v prejšnjih sezonah izgubljal priključek z Mercedesom bi to znatno povečalo možnosti za nemčev odhod.
Če se Vettel vendarle odloči, da ostane v Maranellu bi to najverjetneje pomenilo tudi, da bo v rdečem dirkalniku vsaj še eno sezono sedel tudi Kimi Raikkonen. Znano, je da se Ferrarijeva dirkača odlično razumeta tudi v zasebnem življenju, finski veteran pa je že dal vedeti, da je pripravljen pomagati Vettlu v boju za naslov svetovnega prvaka, če bo to potrebno. Malo verjetno je, da bi Ferrari ob bok Vettlu postavil denimo Alonsa ali Ricciarda in s tem tvegal nezadovoljstvo svojega super-zvezdnika.

Kandidatov za Kimijev sedež pa seveda ne primanjkuje. V prvi vrsti na finčevo glavo tako čakajo Sergio Perez, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg in Carlos Sainz. Čeprav gre za odlične dirkače, ki bi najbrž rezultatsko povsem dostojno zamenjali finca pa je potrebno izpostaviti, da je Iceman s svojo armado navijačev že vrsto let med najbolj priljubljenimi dirkači na svetu in v marketinškem smislu za Scuderio prispeva mnogo več, kot bi lahko omenjeni dirkači. Teoretično bi se to lahko spremenilo, če bi denimo Carlos Slim z astronomskim finančnim vložkom podprl Pereza ampak, če bi imel mehiški milijarder tovrstne ambicije bi to najverjetneje že storil v preteklosti. Če Kimi torej ne zapade v serijo izredno slabih rezultatov bo najverjetneje dobil novo pogodbo.

Vettel prestopi v Mercedes…
Obstaja pa seveda tudi druga možnost in sicer, da v Brackleyu prepričajo štirikratnega svetovnega prvaka, da se usede v srebrno puščico. To lahko storijo bodisi z nesramno visoko pogodbo ali z igranjem na karto nacionalnosti, torej domačega dirkača v nemškem ponosu. Zelo verjetno pa kar oboje hkrati zlasti v primeru, če bi se Lewis Hamilton odločil za umik iz F1. V primeru, da se super-prestop dejansko zgodi bi to naenkrat pomenilo povsem drugačno dinamiko pri prestopih dirkačev.
Naenkrat bi se vrata za Alonsov povratek k Ferrariju na široko odprla. Dejstvo je, da Ferrari želi v svojih vrstah najboljše kar premore F1. Izbira bi bila tako očitna: Alonso ali Hamilton. Špančev menedžement je preko Flavia Briattoreja že nakazal, da je Alonso pripravljen na povratek v Italijo. Tudi Marchionne bi najbrž ob Vettlovem odhodu obrnil ploščo in ukazal takojšnja pogajanja tako s špancem, kot z britancem. Angažiranje Alonsa se tukaj zdi malenkost bolj verjetno, ker je jasno, da si španec želi zapustiti Mclaren in bi verjetno pristal tudi na malenkost nižjo plačo, medtem ko bi Hamilton najbrž zahteval rekorden znesek. Ob takšnem scenariju bi bil ogrožen tudi Raikkonen saj njegovo sodelovanje z nekdanjim moštvenim kolegom v sezoni 2014 ni bilo najbolj uspešno. Posledično pa bi se lahko pri Ferrariju odločili za popolno prevetritev zasedbe in ob bok španca pripeljali denimo Pereza ali Grosjeana, ki je že dirkal z Alonsom pri Renaultu.

V kolikor Ferrariju ne bi uspelo pripeljati Alonsa ali Hamiltona je naslednja možnost najverjetneje Daniel Ricciardo. Avstralec sicer ne uživa ugleda prej omenjenih, toda kljub temu je že večkrat dokazal, da je sposoben dirkanja na najvišjem nivoju. Ob dejstvu, da bodoči superzvezdnik Max Verstappen zagotovo ostaja pri avstrijskem moštvu bi bil torej Ricciardo logična izbira saj je bolj ali manj jasno, da bo Red Bull v prihodnosti gradil svojo ekipo okoli Verstappna.
V vseh teh kombinacijah je v najslabšem položaju Valtteri Bottas. Kljub nekaterim odličnim predstavam v letošnji sezoni se zdi, da finčeva prihodnost ni odvisna od njegovih predstav na stezi temveč od potez, ki jih bodo vlekli veliki akterji. Če Bottas pri tem potegne kratko pa mu ostane zgolj vrnitev k Williamsu.

Bliža se poletni premor in s tem čas, ko bo potrebno položiti vse karte na mizo. Pričakujemo pa lahko, da bo Sebastian Vettel tisti, ki jih bo odvrgel prvi, sprožil domino efekt in določil dinamiko nadaljnjega dogajanja v letošnjem prestopnem roku. V štabih dirkačev so torej vse oči uprte v Maranello. Še malo!!!
Matej Plešej @F1.si
Čeprav zanimiva analiza, pa ne upošteva nekaterih kombinacij.
Vettel je pokazal svojo “otroško” stran in očitno je, da vodstvo Ferrarija ne obvlada svojega položaja. Najboljša kombinacija po mojem mnenju Vettel/Riccardo, pod pogojem prave svobode dirkanja, ne tako kot letos v Monaku. Kimi Raikkonen žal s svojo izmenično formo ni primeren za osvojitev konstrukotskega naslova. Baje obstaja celo predpogodba z Verstappnom….. Pustimo se presenetiti.
Manjka analiza vseh prostih sedežev: F India (Ali mogoče Brabham po novem) v rokah preračunljivega F.Alonsa, kateremu talenta ne manjka, in po moje slab ne bi bil. A le špekuliramo, lahko še spremeni vse, lahko pa nič.
Force India ne igra nobene vloge pri prestopih LP