POGLED ČEZ PLANKE PRED VN MADŽARSKE

0

Silverstone in Hungaroring nam eden za drugim nudita popolno priložnost, da kot navdušenci pogledamo še košček več izpod barve bolidov za katere strastno navijamo. Saj strast mora biti, a ta šport je obdan tudi s tehniko in tu žal odpade dosti strasti, vstopajo dejstva.

Najprej se moramo zavedati, da je najboljša Formula tista, katera je najboljši kompromis med vsemi danimi opcijami na vseh progah. In prav ti dve progi, bistveno različni med sabo sta lep primer, kako je po mojem mnenju potrebno gledati na zadevo. Variant je ogromno saj je moto šport kompleksen, mi navdušenci pa na žalost nimamo dostopa do točnih podatkov. Po navadi so to le posplošene vrednosti. Pa da ne bo kdo mislil, da bom nakladal le s praznimi podatki. Rad bi le predstavil dirkanje še skozi drugo perspektivo. Želim pa si, da bomo skozi skupno debato lahko dobili zaključke, ki se bodo pokazali za pravilne ali pa tudi ne.

No najprej razdelimo problematiko na tri osnovne segmente. Formula ena je voznik, šasija in motor/pogonski sklop. Ne o pvoznikih tu ne bomo, vsak ima svojega, vsak ima svoj dan in vsak ima pravico občudovati kogarkoli.

O pogonskem sklopu težko kaj definitivno reči, ker so pravi podatki skrivnost. Vemo pa naslednje; če je v Silverstonu dušilna loputa odprta do konca 70% kroga (nekje v povprečju) je na Hungaroringu le 54% časa kroga. In če je v Silverstonu nekje povprečna poraba goriva na krog 2,8 kg goriva( ja kg in ne l) in v Hungaroringu 1,38 kg lahko brez velikih dvomov sklepamo, da bo moč agregata v Hungaroringu med dirko in kvalifikacijami igrala manj pomembno vlogo, kot je bil to primerr v Silverstonu; še več, vezano na samo moč pogonskega sklopa, če pomnožimo število predvidenih krogov z našo povprečno porabo goriva vidimo, da v Silverstonu znese to 145,6 kg goriva (52 krogov), medtem ko je za Hungaroring  ta 96,6 kg (70 krogov). Seveda bodo na startu lažji tudi bolidi z močnejšim pogonskim sklopom, a razlika ne bo tako očitna.

Končna hitrost sama po sebi ne pove kaj dosti, kajti odvisna je od dolžine ravnine in ne upošteva ovinkov pred in po njej. Je pa zanimiv drug podatek na katerega bi vas rad opozoril. Koliko naj bi bil dirkalnik Formule ena hitrejši vsak krog zaradi izgube teže goriva. Če je povprečje v Silverstonu cca 0,112s na krog, je v Hungaroringu 0,042 sekunde na krog. To potencionalno pomeni dolg stint enako hitrih krogov, ki blagodejno ali pa tudi ne vplivajo na pnevmatiko.

Kar nas pripelje do tretjega parametra zgoraj omenjene trojice, to je šasije. Tu bi se lahko razpisal a bom za začetek upošteval le en podatek za katerega z gotovostjo trdim, da je povsem pravilen. Medosno razdaljo. Danes je med najkrajšo in najdaljšo medosno razdaljo 215 mm (21,5 cm ni malo pa naj reče kdorkoli kar hoče) Če pogledamo samo tri najboljše ekipe imamo Mercedes s 3760 mm (najdaljša medosna), Ferrari s 3594 mm ter Red Bull  s 3557 mm. Kaj to pomeni? Dolga medosna, stabilen avto; kratka medosna, lažji zavoj. Torej v iskanju dobrega kompromisa bi morali mehaniki na daljšem avtomobilu montirati tršo vzmet, manjši pritisk pnevmatike, večji naklon kolesa in ustrezni naklon krilca (moja domneva, odprta za kritike) kar bi upoštevajoč dejstvo, da je v Hungaroringu ponavadi topleje od Silverstona mogoče povzročilo večjo obrabo (ali če sem hudoben, popuščanje enake pnevmatike na bolidih iste ekipe zaradi ” absolutno” različnih vzrokov, pa naj razume kdor hoče).

Sam bi na zgoraj povedano dodal, da bo Red Bull v precej manjšem zaostanku, kot je bil v prejšnjih dirkah saj vemo, da šasijo projektira Adrian Newey, verjetno najgenialnejši designer zadnjih 30 let. Med sezono pa so že večkrat dokazali, da so kar se šasije tiče v samem vrhu. Če vse to še podpremo s taktiko in obrabo gum Ricciarda v Silverstonu bi morala ta predikcija sloneti vsaj na nekaj trdnih temeljih. Odvisno bo seveda tudi od temperature(in v koga bo na startu trčil Danill Kvyat) , a menim da ima Red Bull realne možnosti, da se vključi v boj za zmago.

Kako bo pa z McLaren Hondo bo pa zanimivo spremljati ne glede na to ali jim pogonski sistem zdrži, ali pa tudi ne.

In potem je tu še voznik.

Simon Jazbec @F1.si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje