JUNAKI ALI OTROCI FORMULE 1?

9

Pred nekaj dirkami smo bili priča izpadu brez primere na progi Formule ena in seveda zaradi imen vpletenih, brez primerne sankcije in ustreznega sporočila vsem nam, ljubiteljem in udeležencem barvitega cirkusa formule ena. Neprimeren manever štirikratnega svetovnega prvaka v režimu varnostnega avta je zaslužil samo eno, veliko črno zastavo s številko pet pri strani.

Na VN Azerjbadžana je Sebastian Vettel namerno trčil v Lewisa Hamiltona

Seveda bo kdo rekel, saj so to počeli tudi drugi. Senna/Prost v letih 1989 in 1990 v Suzuki, a sledile so ustrezne sankcije, in nihče od udeležencev ni dobil točk v omenjenih dirkah. Dejstvo, da sta se oba velikana Formule 1 odkrito sovražila, je razdvojile navijače cirkusa in akterja sta spisala nepozabne strani dirkanja v formuli ena.  Celo veliki Ayrton je priznal, da je leta 1990 vzel v zakup tudi to možnost, da se z Alainom zapleteta. In da ne bo pomote, v obeh primerih je šlo za to, da nihče izmed udeležencev ni popustil, je naredil vse in še več za zmago ter, da nasprotniku ni prepustil niti milimetra prednosti. No, kjer je prostor le za enega, po navadi dva trčita, a ne? Ampak v režimu dirkanja, ne pa v režimu nevtralizacije dirke.

Ayrton Senna je bil brez dlake na jeziku

Ayrton je bil eden izmed največjih in kot tak tudi vpleten v kar nekaj spopadov in sporov. Pa tudi v Suzuki ni in ni imel miru. Leta 1993 sta z nadobudnim Eddijem Irvinom imela po dirki verbalno in fizično izmenjavo mnenj (če koga zanima, na internetu obstaja celo zapis povedanega) a na progi se eden drugega nista dotaknila, niti malo, niti za hec. Da bi nekdo talentiran, ogromen, skoraj božanstvo, kot je bil Ayrton, samo pomislil, da bi mladega Irca tako malo po platišču, češ kaj se pa greš piščanec, ne niti na kraj pameti mu ni prišlo. Svoje spore sta razčistila po dirki. Brez čelad.

No, da se da z agresivno vožnjo, a s spoštovanjem nasprotnika pisati nepozabne strani zgodovine sta napisala dva heroja, ki sta se spopadla v Dijonu leta 1979, kjer sta se za drugo mesto spopadla nepozabna Villeneuve in Arnux, v avtomobilih, kjer je bil menjalnik ročni, zavorni koluti jekleni, varnost gledano z našega vidika nikakršna, pa tudi iz boksov se v obračune niso vmešavali, le gledali so in uživali. Gospoda sta pilila platišča en ob drugem, zavirala in iskala boljšo zavorno pot uporabljala vse zvijače ki sta jih imela in poznala, a nista si namerno ali nenamerno škodila ali ovirala. Kratko malo, ona dva sta dirkala.

Legendarni dvoboj Villeneuve – Arnoux (Dijon) 1979

Vrnimo se v današnji čas, ni prvič, da je Vettel nekoga izrinil iz proge (kdor se spomni kako “rad” je imel svojega tedanjega moštvenega kolego Weberja) pa tudi Hamilton je bil pogosto udeležen v podobnih incidentih. Moje osebno mnenje je, da takšno obnašanje ne sodi v ta šport. Svetovni prvaki ali ne, Formula ena je moški šport, kjer otroci nimajo kaj početi. Kajti to ni igra na igralni konzoli, kjer je dovoljeno malodane vse. Odgovornost pa je na tistih, ki to obnašanje dovolijo in podpirajo, iz krovne organizacije, iz boksov in tudi pri nas, kjer je našemu miljencu dovoljeno vse, le da zmaga in, da povečuje neko prazno statistiko.

Mnogi se sprašujejo, zakaj je Formula ena v zatonu, s precejšnjo mero sarkazma bi lahko rekel, da enostavno za to, ker gre za skupino otročajev, ki se podijo okrog v avtkih na dva pedala. In tudi če ni prav tako, bi bil že čas da se nekateri nehajo tako obnašati.

 

Simon Jazbec @F1.si

9 KOMENTARJI

  1. Tako pac je dandanes…kaj pa fuzbal? Tam je mentalna raven ostala v drugem razredu osnovne sole. Ja rocni menjalnik ok…samo so pa g sile danes bistveno visje, kot so vcasih bile. Moras racunati, da ga niso kaznovali tudi zaradi prvenstva& ker mercedes je hitrejsi in samo vpr. Je, kdaj bo Hemi prevzel vodstvo v tockovanju. O.k so otroci in neizdelane ter plehke osebnosti dirkaci danes….pa saj cel svet postaja taksen….glasba, filmi, literatura, vsr.

    • Spoštovani Podo, o nogometu imava verjetno enako mišljenje, sam menim da je podobno tudi v MotoGP ( vsak si lahko predstavlja svoje), no strinjava pa se, da če je Mercedes hitrejši, bi bilo prav da zmaga, in všeč ali ne Lewis je, kar se tiče posamičnega kroga verjetno najhitrejši ( pa ne, mi ni všeč). Sam nimam rad pomoči od zunaj, če hoče zmagat naj vozi in naj prehiti Vettla.
      Brez zamere v odgovor na vašo trditev o G pospeških, nisem prepričan, kajti na vrhuncu turbo ere v 80. ( 1986) z podobnimi kubaturami agregatov so motorji imeli neuradno 1000 HP, v kvalifikacijah lahko celo 1350. Sigurno je bil mehanski grip bolida večji. Tako da, ne vem, če so tedaj imeli manjše bočne pospeške.

      • Res je!! Turbo motorji so bili brutalni…..lahko recemo neobvladljivi, kar je s življenjem plačal Elio DeAngelis in s tem se je zaključilo obdobje turbo motorjev, ker so jih po Angelisevi smrti prepovedali

        • Žalostno je to Jure, veliki Elio si je, pri nesreči, ko je Brabhamu popustilo krilo, le zlomil ključnico, a vpet v bolid in brez NIKOGAR ob progi se je nadihal strupenih plinov, ko je bolid zagorel. Zapustil nas je po 29 urah muk.

          • Res je…ker je šlo bol ali manj za privatno testiranje, ni bilo ob stezi ne reševalcev ne helikopterja, le nekaj gasilcev brez opreme…prva ki sta mu pomagala, mislim da sta bila Alan Jones in Alain Prost

  2. To so navadne driske….za vsako področje majo svojga asistenta še za rit brisat majo asistenta, zato so tako razvajeni…in jokajo za vsako malenkost….namest d bi se mal bol zaimal za avto in tehniko, ne vem če še obstaja dirkač ki popolnoma razume delovanje in obnašanje avtomobila na stezi!!!

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj