HALO gospodična, oprostite če motim. Imate malo ognja? Lepo vas prosim….

1
Za tiste malo starejše, ki se še spomnijo pesmi Magnifica, verjetno slaba novica. Ne gremo se karaok. Govorili pa bomo malce o sposobnosti vodilnih FIE in celega cirkusa formule ena pri tehničnih ter varnostnih odločitvah. Posebej o njihovi prirojeni sposobnosti vztrajno nadaljevati na zgrešeni poti.
Vsi se spomnimo tragičnega konca Julesa Bianchija. Ja, fant je umrl za posledicami trka pri ogromni hitrosti v zadek (utež) delovnega stroja, ki iskreno povedano tam med dirko ni imel kaj iskati. Deževalo je, izobesiti bi morali rdečo zastavo, prekiniti dirko in odmakniti stoječe vozilo. Šlo je za nesrečno kombinacijo, tragičen splet dogodkov, kateri bi bil enostavno obvladljiv s spremembo procedure. A ne, dobili smo HALO, ki drugo leto bo (verjetno, ampak to je moje mnenje) čeprav vemo le kako NE bo izgledal in verjetno nobenemu navdušencu ni jasno, pred kom ali čim bo voznike ščitil (poleg tega da izgleda izjemno grdo, v vseh dosedaj predstavljenih rešitvah). In čeprav je to vsem jasno, se vztrajno nadaljuje razvoj, češ mi delamo za varnost. Le da ne bi kakemu genijalcu prišlo na misel, da bodo lahko viličarji kar na progi, kajti zdaj so vozniki varni.
Danes imamo v cirkusu dva možakarja, ki sta v preteklosti imela nesrečo zadeti z glavo v leteč predmet med dirko, Helmut Marko in Felipe Massa. In vidi se napredek, kajti vzmet avta Barrichella je Felipeju pustila sledi, kljub dobrim plastičnim kirurgom (in po mojem osebnem mnenju so vidne tudi nenadne spremembe ritma med dirko). A Felipe Danes vozi, čeprav se je lani poslovil in ni tako slab. Helmut Marko je izgubil oko in končal svojo kariero (voznika, da ne bo pomote). A oba sta to sprejela , kot del tekmovalnega poklica.
HALO je zgolj ena od čudnih rešitev v moderni F1
A daljnovidnost teh “genijev” je vidna tudi pri postavitvi pravil za pogonske sklope. Včasih smo jih imenovali motorji. Danes pa jih projektanti imajo za neke vrste distančnik med rezervoarjem in menjalnikom, na kateremu se da bore malo spremeniti in kjer je največji problem pomanjkanje “hrupa” . Seveda se jim to ni posvetilo v trenutku, ko so določili kakšni bodo ti pogonski sklopi. In če sam ne bi bil le navaden navdušenec, kot verjetno vsi mi tukaj, ter bi jim lahko kaj svetoval, bi jim iz srca rekel, da če bi na vsako pesto pritrdili kljukico za perilo (iz ogljikovih vlaken seveda) ter na vsaki kartonski listič ali listič plastičnega lončka, bi imeli tudi hrup. A veste, bojim se, da bi to tudi preizkusili. Da bi govorili o resnih zadevah, no to pa ne. Najprej hrup in predstava.
Glede na vse povedano pa osebno menim, da so danes na odločevalskih mestih ljudje, katerih čas je šel mimo, obkrožajo pa jih kimavi “YES mani”, ki zgrešene ideje uresničujejo, a le zato, da opravičijo svojo plačo in funkcijo.
A da kdo ne bo mislil, menim da je pravilnik poln takih briljantnih idej. Omejitev hitrosti v boksih, mobilno zadnje krilo, en dobavitelji pnevmatik, virtualno varnostno vozilo so samo nekatere od njih in verjetno imate tudi vi svoje.
Zavedati se moramo, da je Formula ena nevaren šport, kjer je potrebno delati na varnosti in tudi na tehničnem razvoju, a treba je delati v pravi smeri. Poskušati predvideti bodoče scenarije, ne pa razvijati senilne ideje. Pravilnike razvijati tako, da zagotovijo varnost, ne pa dajati potuho nesposobnim posameznikom. A vem, sem le zasanjani entuzijast.
Simon Jazbec @F1.si
guest
1 Komentar
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Simon Andolšek

halo je grd, ampak shield je še slabši