
Bili so časi, ko so bolidi nosili barve države, katere so zastopali. Rdeči, modri, BRG zeleni, beli…..Nato je prišel čas, ko so pri ekipi Team Lotus svoje bolide prebarvali v barve pokrovitelja in zelena z rumeno črto se je umaknila rdeče beli pokrovitelja. In prav imate, tobačnega pokrovitelja. Od takrat so ekipe z veseljem svoje površine prepustile ikoničnim barvam škatlic cigaret in nastale so kombinacije katere še danes zasanjanim navdušencem kot sem sam, dvignejo dlake na rokah pokonci. Črno zlati, rdeče beli, modro beli in drugi so postali del mita, skupaj z vozniki in zmagami. Postali so sinonim ekip, njihova druga narava.
Seveda vsega lepega je enkrat konec, in po čudnih preobrazbah logotipov in celo nekaj odpovedih velike nagrade Belgije, so se tobačni pokrovitelji poslovili. Zakonodaja je pač taka in predvsem zgodovinske ekipe so izgubile del svoje identitete. No ena se temu še ni odrekla, pa čeprav se na bolidu ne vidi. Da pa kdo ne bo mislil, da sem proti tem prepovedim. Sprejemam jih, s težkim srcem a jih. In razumem, ekipe morajo živeti, preživeti in zmagati.

Sem pa človek načel, za enaka merila, zato je danes pogled na bokse malce ciničen, ko se na bolidih, skoraj vseh bolidih, opazi pokrovitelje ki propagirajo alkoholne pijače. En izmed glavnih pokroviteljev celega cirkusa je tista pivovarna, ki ima v lasti tudi naše. Lepo. A pomislimo malo širše, formula ena je povezana z avtomobilizmom, neposredno in neizbežno. In strinjam se z dejstvom da je kajenje nevarno, pa povzroča kup nevšečnosti, vse odvisno od tistega kar piše in riše na škatlici. Ampak menim, da je na žalost več žrtev na cestah zaradi prekomernega uživanja alkohola, kakor zaradi kajenja. Sedaj pa, ali je vse dovoljeno, ali pa vse prepovedano, kajti živimo v svobodnem svetu, ali vsaj tako pravijo. Kajti, če je dovolj vsako toliko napisati “ne pij, ko voziš”, je teh fraz še polno. Pa pokroviteljev tudi.
In ne, nisem zagovornik tobačnega lobija, zagovornik sem predkvalifikacij, zagovornik sem dirk Formule1 z 28 bolidi, zagovornik sem dirkanja in borb, kjer ekipe brez pokrovitelja ne životarijo, ker pač mora biti vsaj 20 bolidov.
Ja, bo kdo rekel, še to vzemite ekipam, jih bo še manj. A Formula 1 je najvišji izraz avtomobilizma, kot tak brezkompromisen in če je rešitev v tem, da se njegov duh spremeni v neko všečno kastrirano verzijo (kot se je dogajalo v zadnjih letih) je boljše, da ostanejo le spomini. Za tiste, ki so jim všeč zgornje rešitve predlagam serijo Indy, za ostale pa upam na bolje. Nesprejemljivo pa je dejstvo, da je eden največjih vzrokov za nesreče na cestah polepljen na najhitrejše bolide na svetu.
Kajti če gre alkohol in hitrost skupaj, gre tudi dim in motorizem, z vsakim zaviranjem, pospeševanjem in prebitim motorjem.
Verjamem, da, nekaterim politikom so šle drveče cigaretne škatlice posebej v nos, postale so ikone skupaj z našimi junaki, kateri so verjetno utelešali vse kar oni nikoli niso in ne bodo bili, bojim se pa trenutka, ko bodo opazili, da se za napisom Don’t drink and drive, skriva steklenica z rdečo zvezdo……(pa brez politike).
Simon Jazbec @F1.si
Bravo, članek in bistvo vsega, odlično napisana!
Hvala Mitja, veseli je da je en izmed mojih prvih člankov še zmeraj bran.